Vi började med att sammanfatta det vi kom fram till lektionen innan vilket då var att konstfilmen ska vara något i motsats till "glädje". Vi vill på något sätt föra fram ett personligt budskap, provocera genom att visa något i tecken av självdestruktivt beteende eller tvångsagerande som andra människor då skall reagera på, detta kan tillexempel vara att bränna upp en femhundra-sedel.
Något vi också bestämde oss för denna fredags lektion var att framställa två "filmer" istället för endast en, detta för att sedan kunna utse den film som vi blev mest nöjd med och för att resultatet skall bli bättre. För att hinna med den lagda deadline kommer vi självklart arbeta flitigt, planera i grupp chatten innan lektionstid för att alla skall veta vad som bör göras när lektionen väl är. Detta inkluderat att alla är koncentrerade och inte håller på med annat vilket då kan förstöra vårt arbets-upplägg.
Jag är extra nöjd med att vi valt att använda "time-lapse" eftersom det tycker jag är väldigt fascinerande och vackert. Enligt mig är det fantastiskt att kunna se alla ytliga förändringar i det man fångar i kameran.
Till nästa gång bör vi sitta på ett tystare ställe så att vi kan koncentrera oss bättre, exempelvis ett grupprum istället för korridoren. Det jag kan förändra är att försöka fokusera på arbetet mer och inte prata med andra som tillexempel inte är med i vår grupp vilket gör att jag lätt tappar koncentrationen på arbetet. Detta är något alla i min grupp bör tänka på tills nästa gång för det skulle göra att vi arbetade mer effektivt och fick ett bättre samarbete.
Här är en bild på vår mindmap:
infoga bild på ert bildmanus för att förtydliga och exemplifiera i ´ditt resonemang.
SvaraRadera